Sunday 26 June 2011

Forever Alone Is Not My Thing

Sesetengah orang kerana terlampau macho dan cool dan cantik sangat, merasakan yang kalau jalan sorang2 kat shopping complex, mahupun di taman tema Gambang, adalah sangat tak cool dan lame dan FOREVER ALONE. FUUUUUUUUUUUUUUUU



Rugi weh korang rasa macam tu. Ye la, kadang2 tu orang yang single akan rasa macam loser gila jalan sorang2 kan. Memang la rasa macam tu, kalau itu apa yang korang fikirkan, dan kalau itu apa yang korang nak orang lain fikirkan.


Habis tu kau hidup berdasarkan apa yang orang fikir, apa yang orang lain tetapkan macam mana korang patut hidup? What a waste!


Hoi, best gile dowh hang out dengan diri sendiri! Apa yang korang kurang cuma lah tade member nak sembang or nak gossip or nak bercerita. Tapi sebenarnya korang akan dapat lebih dari itu!


Okay la to be honest, aku sendiri memiliki hobi jalan atau hang out sorang2. In fact, aku tengah update entri ni sorang2 kat KLCC. Hahahahahahaha! Tapi aku hanya hang out alone di tempat yang crowded atau ramai rakyat lain. Sebab, aku suka tengok dan "baca" orang. Oh yeah, aku memang suka baca orang tapi kalau korang yang kena baca, korang memang takkan tahu apa yang aku da baca pasal korang sebab aku tak reti nak explain apa yang aku baca pasal korang sebab aku bukan pakar saikologi lidat yang terror explain apa yang diorang tahu.


Paling best ialah tengok orang tengah dating. Mula2 aku amik meja paling dekat dengan couple tu. Selepas itu, pasang telinga. Hahahahahahaa! Call me keji but listening to them loving doving iz best! Okay fine aku freak, and i love it! :D


Oh ya, dan aku suka tegur random people. Contohnya, kalau aku nak tahu tempat kat mana, aku akan tanya mana2 orang yang aku first nampak. Tadi, aku bosan2 beratur tunggu makanan, aku tanya minah arab ni "What did u order?". Tapi aku tanya bersebab. Sebabnya, aku potong line dia kat tempat ambil food. Wakakakakakakkaaa!


Lepas tu kan, bila berjalan korang tak perlu control perjalanan dan setiap langkah korang. Aku jalan sumpah laju nak mampus. Nampak motivated katanya. Lepas tu siap main elak2 orang ramai. Dah macam main game da. Weeeeeeeeeeee!


Tapi kan, ada satu benda yang bila jalan sorang2 aku sangat2 nak buat tapi tak buat2, iaitu menonton wayang! Setiap kali aku nak da sampai depan wayang, either tade movie menarik, semua movie da tengok dengan kawan2 or tade time yang best. Nasib2


Aku bosan sebenarnya minum kopi sorang2 ni. Tu sebab terupdate pula blog ini. Okay, tadi ada idea nak taip lagi tapi malas nak fikir da sebab aku kena gerak sekarang.


Apa2 pun, spend sometime with yourself. Evaluate yourself and open your mind. Dan kenapa entah orang kat sebelah aku ni berbau busuk. Oh, bau mulut beliau rupanya. Urghhhhh


Amios Adigos!


Me no #foreveralone. But being alone iz awesome! (Source: Google Image)

8 comments:

ashmuna said...

terbaek la~ suka gak. cuma skrg nie jarang buat. gile tenang duk tgk org lain bizi ngan aktiviti memasing. penah sekali duk sebelah one group of 4. diorg bincang pasal marketing business diorg. mak ai.. terhibur mendengar. hihi..layan~

d' Mekdy said...

yela. kau tu keje di company besar katanya. bizi je manjang. aku ni terlampau byk masa nk kuar2. hahahaha. haaa best kan? kalau yg bincang bisnes tu plg best bile tgk muka audiences. kite bole tahu yg mana berminat nk dgr or yg mana da bosan smbil berfikir "bila la mangkuk ni nk stop bercakap". hehe

Benrauf said...

enjoy lah waktu semasa masih berseorangan.

d' Mekdy said...

bile bersorangan jgn dok depan pc bersama lubricant plak tau

hyatt^^ said...

haha, best jugak gitu :p hsben aku kdg2 suke jln sorg time keje.rlease tensen katanya.

part yg psg telinga org dating tu yg x tahan tu haha.asal ko xmnyampuk je nik?

ehh nnti klo tserempak ngn aku sorg2 jgn lupa tego! :p

Fyqa said...

sorng2 kdg best. kdg bosan.


adeh

d' Mekdy said...

@hyatt^^
husband kau mmg geng aku la! patut la boleh ngam. hahahaha. mmg rlease tension. try la yati kadg2 :)

aku tak smpai hati nk nyampok org dating. nnti terpaksa balak dia kena berlagak macho sbb nk halau aku

oh sure2. kau gile aku tak tegor kau! lagi2 kalau raudhah ada. rindu budak kecik tuuuu

d' Mekdy said...

@Fywa
kdg2 je best? all the time best mah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...